Mikro eDönüşüm - Mikro Yazılım - eDönüşüm - Mikro Muhasebe Programı | DBT

Bu web sitesi çerezleri kullanmaktadır.

Web Sitemizin geliştirilmesi için, üçüncü taraf çerezleri dahil çerezlerden ve diğer teknolojilerden yararlanılmaktadır. Web Sitemizi kullanmaya devam ettiğiniz veya “İzin Ver” butonuna tıkladığınız takdirde; Çerez Politikası ve Çerez Aydınlatma Metni’nde belirtilen kapsamda çerez kullanımları ile buna ilişkin bazı kişisel verilerinizin işlenmesi faaliyetlerine onay vermiş olacaksınız. Zorunlu çerezler dışında çerez kullanımlarını engelleyebilirsiniz. Ayrıntılı bilgiye Çerez Politikamızdan ulaşabilirsiniz. Çerez Politikası ve Çerez Aydınlatma Metni’ni incele

Mikro e-dönüşüm

Mikro Yazılım'la e-Dönüşüm'e Geçmek Artık Çok Kolay!

Mikro Yazılım, işletmenizin dijital dönüşüm sürecinde daima yanınızda! Mikro Yazılım'ın şirketinize özel çözümleri ile e-Dönüşüm hizmetlerini tek bir program üzerinden entegre ederek hepsini kolayca yönetmeye başlayın. En son teknolojiyle uçtan uca otomasyon sistemleri sayesinde hatasız ve standart iş süreçlerine geçiş yaparak, üretimden pazarlamaya kadar organizasyonunuzun tüm aşamalarında verimliliği artırın.

Bizi Arayın, Şirketiniz İçin En Uygun Mikro e-Dönüşüm Çözümünü Birlikte Belirleyelim

  • e-Fatura
  • e-Arşiv
  • e-Defter
  • e-İrsaliye
  • e-Müstahsil Makbuzu
  • e-Serbest Meslek Makbuzu
  • e-Mutabakat
  • e-Bordro

e-Fatura

e-Fatura sistemine kolay, hızlı ve güvenli geçişin tek adresi

Anahtar Teslim e-Fatura geçiş kararı aldığınızda, işletmeniz adına yapılması gereken tüm işlemleri biz gerçekleştirir ve GİB başvurunuzu tamamlarız. Böylece siz, herhangi bir çaba harcamadan ortalama 1 saat içinde e-fatura kullanıcısı olabilirsiniz.

e-Fatura'ya geçiş yapmak için üç farklı yöntem bulunmaktadır: e-Faturaya özel entegrasyon, GİB Portal ve GİB ile bilgi işlem sistemi entegrasyonu. Eğer bir tüzel kişiyseniz, geçiş için mali mührü kullanabilirsiniz; şahıs firması sahibi iseniz ise e-imza ile e-fatura başvurusu yapabilirsiniz. GİB başvurunuz tamamlandığında, e-fatura kullanımına başlayabilirsiniz. Daha fazla bilgi için bize ulaşın.

Mikro e-Dönüşüm

Mikro Yazılım'la e-Dönüşüm'e Geçmek Artık Çok Kolay!

Mikro Yazılım, işletmenizin dijital dönüşüm sürecinde daima yanınızda! Mikro Yazılım'ın şirketinize özel çözümleri ile e-Dönüşüm hizmetlerini tek bir program üzerinden entegre ederek hepsini kolayca yönetmeye başlayın. En son teknolojiyle uçtan uca otomasyon sistemleri sayesinde hatasız ve standart iş süreçlerine geçiş yaparak, üretimden pazarlamaya kadar organizasyonunuzun tüm aşamalarında verimliliği artırın.

mobil_ic_gorsel

Bizi Arayın, Şirketiniz İçin En Uygun Mikro e-Dönüşüm Çözümünü Birlikte Belirleyelim

e-Fatura İşlemlerinin En Kolay Yolu

Mikro e-Fatura hakkında bilmeniz gerekenler:
Vergi Usul Kanunu'na Uygunluk:e-Fatura, Vergi Usul Kanunu'na göre bir faturada bulunması gereken tüm özellikleri taşır ve yasal gerekliliklere uygundur.
Dijital Ortamda İşlem Yapma: Kağıda basılmaz ve tüm işlemleri dijital ortamda gerçekleştirilir. Bu sayede kağıt kullanımını azaltır ve işlemleri hızlandırır.
Hukuki Nitelik: e-Fatura, kağıt fatura ile aynı hukuki niteliklere sahiptir. Yasal geçerliliği bulunan bir belgedir.
Çevrimiçi İletim:Alıcı ve satıcı arasındaki iletim, Gelir İdaresi Başkanlığı'nın (GİB) çevrimiçi platformu üzerinden yapılır. Bu sayede işlemler güvenli ve hızlı bir şekilde tamamlanır.

Saniyeler içinde fatura kesmek, Tahsilatlarınızı hızlandırmak, Masraflarınızı azaltmak için
Hemen Başvurun!

Sizi arayalım ve Mikro e-Fatura ile ilgili tüm sorularınızı cevaplayalım!

e-Fatura ’ya Geçmenin En Kolay Yolu

e-Fatura, bir faturada bulunması gereken tüm bilgileri içeren ve elektronik ortamda hazırlanıp gönderilen bir elektronik belgedir. Zorunluluk kapsamında olmayanlar da dahil olmak üzere, e-fatura kullanmak isteyen herkes -şirket türü ve ciro miktarından bağımsız olarak- fatura kesim sınırlaması olmaksızın e-faturaya geçebilir.

Hızlı İşlemler

Kağıt Masrafı Yok

Hızlı Tahsilatlar

Yüksek Verimli

Kolay Arşivleme

Çevre Dostu

Anahtar Teslim

Mikro e-Fatura çözümünün avantajlarını
öğrenmek için hemen bizi arayın!

Sıkça Sorulan Sorular

e-Fatura, bir faturadaki tüm gereken bilgileri içeren ve elektronik ortamda hazırlanarak iletilen bir elektronik belgedir.

  • Vergi Usul Kanunu'na göre bir faturada bulunması gereken tüm özellikleri içerir.

  • Kağıda basılmaz, bütün işlemler dijital ortamda gerçekleştirilir.

  • Hukuki nitelik açısından kağıt fatura ile aynı düzeydedir.

  • Alıcı ve satıcı arasındaki iletim, Gelir İdaresi Başkanlığı'nın (GİB) çevrimiçi platformu üzerinden gerçekleştirilir.

e-Faturaya özel entegrasyon, GİB Portal ve GİB ile bilgi işlem sistemi entegrasyonu olmak üzere üç farklı yöntemle geçiş yapabilirsiniz. Tüzel kişiyseniz mali mühür; şahıs firmanız varsa e-imza ile e-faturaya başvurabilirsiniz. GİB başvurunuz tamamlanınca e-faturayı kullanmaya başlayabilirsiniz.

e-Faturaya geçmek için üç farklı yöntem bulunmaktadır:

  • Özel Entegrasyon Yöntemi: GİB'den özel entegrasyon izni alan kurumların sistemleri üzerinden e-fatura kullanabilirsiniz. Özel entegratör statüsündeki firmalarla işbirliği yaparak hemen e-fatura kullanmaya başlayabilirsiniz.

  • GİB Portal Yöntemi: GİB'in kendi web sitesi üzerinden ücretsiz olarak sunduğu GİB Portal aracılığıyla e-fatura kesebilirsiniz.

  • Bilgi İşlem Sistemi Entegrasyonu Yöntemi: Şirketinizin bilgi işlem sistemi altyapısını GİB'in sistemine entegre ederek e-faturadan yararlanabilirsiniz.

2022'de güncellenen tebliğe göre, brüt satış hasılatı veya satışları ile gayrisafi iş hasılatı 2018, 2019 veya 2020 hesap dönemleri için 5 milyon TL; 2021 hesap dönemi için ise 4 milyon TL olanlar, 1 Temmuz 2022 tarihine kadar e-fatura ve e-arşiv sistemine geçmek zorundadır. Brüt satış hasılatı veya satışları ile gayrisafi iş hasılatı 2022 veya sonraki hesap dönemlerinde ise 3 milyon TL ve üzeri olan mükellefler, ilgili hesap dönemini izleyen yedinci ayın başına kadar e-fatura ve e-arşiv sistemine geçmelidir. Zorunlu olmasa da e-fatura kullanmak istiyorsanız, şirketinizin türünden bağımsız olarak ve ciro veya fatura kesim sınırlaması olmadan gönüllü olarak geçiş yapabilirsiniz.

e-Arşiv, bir faturanın elektronik ortamda düzenlenip ikinci nüshasının aynı platformda saklanarak ibraz edilmesini sağlayan bir uygulamadır. Her firma, zorunluluk kapsamında olmasa bile e-fatura uygulamasına geçebilirken, e-arşiv kullanabilmek için öncelikle e-fatura kullanıcısı olunması gerekmektedir. E-fatura yalnızca e-fatura mükellefleri arasında kullanılır; e-fatura kesmek için hem alıcının hem de göndericinin e-fatura kullanıcısı olması gerekmektedir. E-Arşiv ise göndericilerin e-fatura, alıcıların matbu fatura kullanması durumunda düzenlenir. E-fatura kullanmayan kişi ve kurumlar için matbu fatura veya e-arşiv fatura düzenlenebilir.

GİB'in belirlediği koşulları karşılayarak mükellef adına birçok e-dönüşüm hizmeti için elektronik kayıt oluşturma yetkisine sahip aracı kurumlara özel entegratör denir. Bilgi işlem sisteminin başka mükelleflerin faturalarını gönderip almak için GİB sistemi ile entegre edilmesine ise özel entegrasyon denir. Özel entegratör firmalar, e-dönüşüm hizmetleri ve e-Devlet uygulamalarını kendi sistem ve altyapıları üzerinden sunma yetkisini, belirli şartları sağlayarak alırlar. Bu şartlar arasında GİB'in belirli testlerinden geçme, Bilgi Güvenliği, İş Sürekliliği, Bilgi Teknolojileri Hizmet Yönetimi Sistemi gibi sertifikalara sahip olma, ITIL sertifikasına sahip en az bir personel istihdam etme ve TÜBİTAK BİLGEM Kamu Sertifikasyon Merkezi'nden mali mühür sertifikası imzalama süreçleriyle ilgili uyum değerlendirme raporu alma bulunmaktadır.

e-Arşiv ile Dijitalleşen Dünyaya Ayak Uydur

Mikro e-Arşiv hakkında bilmeniz gerekenler:
e-Arşiv, 433 sıra numaralı Vergi Usul Kanunu (VUK) Genel Tebliği ile hayata geçirilmiştir. Veri formatı ve standardı, Gelir İdaresi Başkanlığı (GİB) tarafından belirlenmektedir. Kağıda basılmaz ve tüm işlemler dijital ortamda gerçekleştirilir.
e-Arşiv kullanmak isteyenlerin öncelikle e-fatura kullanıcısı olmaları gerekmektedir.

Belgelerinizi anında hazırlamak, Tahsilatlarızı hızlandırmak, Masrafları azaltmak için
Hemen Başvurun!

Sizi arayalım ve Mikro e-Arşiv ile ilgili tüm sorularınızı cevaplayalım!

e-Arşiv 'e Geçişin En Kolay Yolu

Elektronik faturanın bir türü olarak kabul edilen e-Arşiv, faturanın ikinci nüshasının dijital ortamda oluşturulup saklanmasını sağlayan bir sistemdir. Benzer şekilde, e-Fatura gibi, e-Arşiv'in veri formatı ve standardı da Gelir İdaresi Başkanlığı (GİB) tarafından belirlenir. e-Fatura, sadece e-Fatura mükellefleri arasında kesilip gönderilirken, gönderici e-Fatura kullanırken, alıcı kağıt fatura kullanıcısı ise e-arşiv kullanır.

Hızlı Hazırlanma

Kolay Tahsilatlar

Minimum Maliyet

Yüksek Verimli

Kolay Arşivleme ve Hızlı Erişim

Çevre Dostu

Mikro e-Arşiv çözümünün avantajlarını
öğrenmek için hemen bizi arayın!

Sıkça Sorulan Sorular

Elektronik faturanın bir türü olarak kabul edilen e-arşiv, faturanın ikinci nüshasının dijital ortamda oluşturularak saklanmasını sağlayan bir sistemdir. e-Fatura gibi, e-arşiv'in veri formatı ve standardı da Gelir İdaresi Başkanlığı (GİB) tarafından belirlenir.

  • 433 sıra numaralı Vergi Usul Kanunu (VUK) Genel Tebliği ile uygulamaya geçmiştir.

  • Veri formatı ve standardı Gelir İdaresi Başkanlığı (GİB) tarafından belirlenir.

  • Kağıda basılmaz, tüm işlemleri dijital ortamda gerçekleştirilir.

  • e-Arşiv kullanabilmek için öncelikle e-fatura kullanıcısı olmak gerekmektedir.

e-Fatura, yalnızca e-fatura mükellefleri arasında kesilip gönderilir. Gönderici e-fatura kullanırken, alıcı kağıt fatura kullanıcısı ise e-arşiv kullanır.

Hayır, e-arşiv kullanabilmek için öncelikle e-fatura kullanıcısı olmanız gerekmektedir.

e-Arşiv, tıpkı e-fatura gibi en fazla 7 gün öncesine kadar düzenlenmelidir; bu süreyi aşmamak önemlidir.

Başvuru sürecinizi ve aktivasyonunuzu tamamladıktan sonra, elektronik fatura hesabınızı aktifleştirdikten sonra Mikro Yazılım programları üzerinden satış faturası oluşturabilir ve elektronik olarak gönderebilirsiniz.

e-Faturaya geçme zorunluluğu olan tüm mükellefler, e-arşivi kullanmak zorundadır. 2021 veya sonrasındaki hesap dönemlerinde brüt satış hasılatı cirosu 5 milyon TL ve üzeri olan mükellefler, 1 Temmuz 2022 tarihinden itibaren e-fatura ve e-arşive geçiş yapmak zorundadır.

e-Defter İşlemlerinin En Kolay Yolu

Tüccarlar ve işletmeler, Vergi Usul Kanunu (VUK) ve Türk Ticaret Kanunu'na (TTK) göre zorunlu tutulan ticari defterleri ticaret hayatları boyunca düzenli olarak tutmak zorundadır. Bu defterlerin belirli format ve standartlara uygun bir şekilde elektronik dosya biçiminde hazırlanması, bastırılmadan kaydedilmesi, değişmezliğinin, bütünlüğünün ve kaynağının doğruluğunun garanti altına alınması ve resmi makamlarca ispat aracı olarak kullanılabilmesi için kullanılan sistem ve sürece e-defter denir.

e-Defter ile Hız Kazanmak, Güvenli gönderim sağlamak, Masraflarınızı azaltmak için
Hemen Başvurun!

Sizi arayalım ve Mikro e-Defter ile ilgili tüm sorularınızı cevaplayalım!

e-Defter ile Dijital Çağa Ayak
Uydurmanın Tam Zamanı

e-Defter uygulaması sayesinde defterlerinizi güvenle gönderebilirsiniz. Yazıcı, tasdik ve saklama maliyetlerinden kurtulabilirsiniz. Bu yöntemle iş gücünden ve zamandan tasarruf ederek iş verimliliğinizi artırabilirsiniz. Ayrıca, Mikro Yazılım güvencesiyle oluşturulan defterleri saklama hizmetinden yararlanma imkanına sahip olabilirsiniz.

Yüksek Güvenli Gönderim

Minimum Maliyet

Zamanında Gönderim

Yüksek Verimli

Mikro e-Defter çözümünün avantajlarını
öğrenmek için hemen bizi arayın!

Sıkça Sorulan Sorular

Tüccarlar ve işletmeler, Vergi Usul Kanunu (VUK) ve Türk Ticaret Kanunu’na (TTK) göre mecbur oldukları bazı ticari defterleri tutmak zorundadır. Elektronik defter ya da kısaca e-Defter, bu zorunlu defterlerin belirli format ve standartlara uygun bir şekilde elektronik dosya biçiminde hazırlanması, bastırılmadan kaydedilmesi, değişmezlik, bütünlük, ve kaynağın doğruluğunu garanti altına alarak resmi makamlarca ispat aracı olarak kullanılmasını sağlayan bir sistemdir. e-Defter, işletmenin mali durumu, borç ve alacakları, yıl içinde alınan sonuçlar gibi bilgileri kaydederek, resmi kurumların tespitlerinde kullanılır. E-Defter, dijital ortamda tutulduğu için Maliye Bakanlığı’na elektronik imzayla berat verilir. 1 Sıra numaralı Elektronik Defter Genel Tebliği’nde belirtilen şartları sağlayan her gerçek ve tüzel kişi e-Defter sistemini kullanabilir.

2020 yılında cirosu 5 milyon TL’yi aşan ve 1 Temmuz 2021’de e-fatura ve e-arşiv sistemine geçen mükellefler için, 1 Ocak 2022 tarihinde e-defter uygulamasına geçme zorunluluğu başlamıştır. 2021 veya sonraki hesap dönemlerinde brüt satış hasılatı cirosu 5 milyon TL ve üzeri olan mükellefler için ise e-fatura ve e-arşive 1 Temmuz 2022’den, e-deftere ise 1 Ocak 2023’ten itibaren geçiş yapma zorunluluğu bulunmaktadır.

Mikro Yazılım'ın ticari programlarıyla e-Defter uygulamasından faydalanabilirsiniz. Mikro Yazılım programları ve e-Defter modülü ile GİB’in belirlediği standartlara uygun olarak hazırlanan yevmiye defteri ve defter-i kebir otomatik olarak GİB’in sistemine gönderilebilir. Mikro Yazılım'ın özel entegrasyonu ile e-defter yedekleme hizmetinden de yararlanabilirsiniz. Ayrıca, e-defterlerinize Mikro Yazılım’ın e-Defter Portalı üzerinden saniyeler içinde erişebilir, verilerinizi kayıp, zarar görme ve virüs gibi risklere karşı güvence altına alabilir ve gerektiğinde defter ve beratları kolayca ibraz edebilirsiniz.

e-Deftere geçiş süreci nasıl işler? Eğer tüzel kişi iseniz, mali mühür; gerçek kişi iseniz ise elektronik imza kullanarak Gelir İdaresi Başkanlığı’nın (GİB) web sitesinden "Mikro e-Defter 1.02" seçeneğini tercih ederek e-deftere kolayca başvuruda bulunabilirsiniz: https://uyg.edefter.gov.tr/edefterbasvuru/
Daha önce e-defter başvurusu yaptıysanız, başvurunuzun durumunu sorgulayarak hangi aşamada olduğunu görebilirsiniz.

GİB'in belirlediği usul ve esaslara göre hazırlanan, mali mühür ile imzalanıp mükellef tarafından GİB'e beyan edilen defter dosyalarının özetini içeren dokümana e-defter beratı denir.

Yevmiye defteri ve defter-i kebir elektronik defter olarak tutulabilir.

Tebliğde belirtilen süre içinde e-defter başvurusunu yapmayan, başvuru yapsa dahi belirlenen sürelerde kayıt yapmayan, defter tutmayan, beyanname, bildirim ve dilekçe göndermeyen veya belge düzenlemeyen mükelleflere 213 sayılı Vergi Usul Kanunu gereği usulsüzlük cezası uygulanır. Defter Beyan Sistemi’ne geçiş yapan mükellefler, sistem dışında, matbu veya dijital ortamda kayıt yapamaz, defter tutamaz veya beyanname gönderemez. e-Defter uygulaması dışında işlem yapan mükellefler, hiç defter ve kayıt tutmamış veya beyanname göndermemiş sayılır.

İrsaliyelerinizi dijital ortamdan gönderin, süreçlerinizi tek yerden kolayca yönetin.

e-İrsaliye, irsaliye gönderme, alma, yanıtlama, saklama ve görüntüleme işlemlerini dijital ortamda gerçekleştirmenizi sağlayan bir e-Dönüşüm uygulamasıdır. 487 sıra numaralı Vergi Usul Kanunu (VUK) Genel Tebliği ile hayata geçirilmiştir. Elektronik belge standartlarına uygun olarak Gelir İdaresi Başkanlığı (GİB) tarafından belirlenir; elektronik ortamda iletilip muhafaza edilir ve ibraz edilir.

Kolay Yönetim,
Kusursuz Operasyon,
Hızlı Mutabakat için
Hemen Başvurun!

Sizi arayalım ve Mikro e-İrsaliye ile ilgili tüm sorularınızı cevaplayalım!

e-İrsaliye Sistemine Geçmenin
En Kolay Yolu

2021 yılı hesap dönemi brüt satış hasılatı (veya satışları ile gayrisafi iş hasılatı) 25 milyon TL ve üzerinde olan mükellefler, 1 Temmuz 2022 tarihinden itibaren e-irsaliye uygulamasına geçmekle yükümlüdür; bu tarihten itibaren düzenleyecekleri sevk irsaliyelerini istisnai durumlar dışında e-irsaliye olarak düzenlemeleri ve kayıtlı kullanıcılardan da e-irsaliye almaları gerekmektedir.

Yönetimi
Kolaylaştırın

Operasyonlarınızı
Kusursuzlaştırın

Mutabakat
Hızınızı Artırın

Verimliliğinizi
Yükseltin

Kolay Arşivleme ve Erişim
Fırsatından Yararlanın

Çevre Dostu e-İrsaliye
Sistemine Geçin

Mikro e-İrsaliye çözümünün avantajlarını
öğrenmek için hemen bizi arayın!

Sıkça Sorulan Sorular

e-İrsaliye, irsaliye gönderme, alma, yanıtlama, saklama ve görüntüleme işlemlerini dijital ortamda gerçekleştirmenizi sağlayan bir e-Dönüşüm uygulamasıdır. 487 sıra numaralı Vergi Usul Kanunu (VUK) Genel Tebliği ile yürürlüğe girmiştir. Gelir İdaresi Başkanlığı (GİB) tarafından belirlenen standartlara uygun olarak elektronik belge olarak düzenlenir; elektronik ortamda iletilip muhafaza ve ibraz edilir.

2021 yılı hesap dönemi brüt satış hasılatı (veya satışları ile gayrisafi iş hasılatı) 25 milyon TL ve üzeri olan mükelleflerin, 1 Temmuz 2022 tarihinden itibaren e-irsaliye uygulamasına geçmesi; bu tarihten itibaren düzenleyecekleri sevk irsaliyelerini istisnai durumlar dışında e-irsaliye olarak düzenlemeleri ve kayıtlı kullanıcılardan da e-irsaliye almaları gerekmektedir.

e-İrsaliye, GİB’in yayınladığı e-İrsaliye Uygulamasına İlişkin Teknik Kılavuz’da belirtilen format ve standartlara göre dijital ortamda düzenlenir, alıcıya dijital ortamda gönderilir, saklanır ve gerektiğinde ibraz edilir. e-İrsaliye, ürünün sevkinden önce hazırlanarak GİB üzerinden alıcıya dijital olarak gönderilir.

  • e-İrsaliyede, 213 sayılı Vergi Usul Kanunu (VUK) uyarınca matbu irsaliyede yer alan tüm bilgiler bulunur.
  • e-İrsaliye ile kağıt irsaliye tamamen aynı hukuki özelliklere ve geçerliliğe sahiptir.
  • Veri şekli ve standartları GİB tarafından belirlenir.
  • e-İrsaliye sorgusu, üzerindeki karekod veya barkod ile yapılır.
  • e-Fatura olmadan e-irsaliye gönderilemez.
  • e-İrsaliye, sevk irsaliyesi yerine de kullanılabilir ve yol denetimlerinde sevk irsaliyesi sorgulamaları memurların kullandığı sistem üzerinden kolayca gerçekleştirilebilir.

    e-İrsaliyede yer alması gereken bilgiler şunlardır:

  • Düzenleyenin adı, soyadı, adresi, unvanı, vergi dairesi, hesap numarası, belge düzenleme tarihi ve belge numarası.
  • Alıcının adı, soyadı, adresi, unvanı, vergi dairesi, hesap numarası.
  • Taşınan malın cinsi, miktarı, fiili sevk tarihi (saat ve dakika olarak).
  • e-İrsaliye, fiyat bilgisini içermesi zorunlu olmayan bir belgedir ve malın fiili sevk sırasında düzenlenip sürücüye verilir.
  • Kolay Yönetim: Tüm irsaliye süreçlerinizi e-İrsaliye uygulaması ile tek bir yerden kolayca yönetebilirsiniz.
  • Operasyonel Kusursuzluk: Teslimat sırasında oluşabilecek hataları en aza indirip operasyonlarınızı dijital ortamda güvenilir ve hızlı bir şekilde takip edebilirsiniz.
  • Hızlı Mutabakat: Anlık bilgi iletimi sayesinde alıcıyla hızlı mutabakat sağlayarak kabul, red ve iade işlemlerinde zaman kazanabilirsiniz.
  • Verimlilik Artışı: e-İrsaliye ile kağıt, kargolama, arşivleme ve işçilik giderlerini ortadan kaldırarak operasyonel maliyetleri düşürebilir, zaman tasarrufu sağlayabilirsiniz.
  • Kolay Arşiv ve Erişim: e-İrsaliyelerinizi dijital ortamda 10 yıl güvenle saklayabilir, belgelerinizi kaybolma riskinden kurtararak herhangi bir evraka saniyeler içinde erişebilirsiniz.
  • Doğa Dostu Çözüm: e-İrsaliye ile kağıt israfını azaltarak ekosisteme olumlu katkı sağlayabilirsiniz.

Taşıma irsaliyesi, e-İrsaliye kapsamında değildir. e-İrsaliye, matbu olarak hazırlanan sevk irsaliyesi ile aynı hukuki özelliklere sahiptir. Taşıma irsaliyesi, malın belirli bir bedel karşılığında alıcıya teslimi için düzenlenir ve taşıma yolu ve yöntemi ne olursa olsun zorunlu tutulur. Sevk irsaliyesi ise satılan malın iki adres arasında taşınması için düzenlenen ve içeriği, gönderici ve alıcı bilgilerini içeren bir belgedir.

e-Müstahsil Makbuzu ile Dijitalleşen Dünyaya Ayak Uydur

‘Üretici’ anlamına gelen Arapça kökenli 'Müstahsil' terimi, defter tutan çiftçi veya toptancıların, ürün satın aldıkları defter tutmayan çiftçilerden alınan ürünler karşılığında düzenlemeleri zorunlu olan belgeye, müstahsil makbuzu adını alır. Bu belge aynı zamanda 'üreticiye kesilen makbuz' olarak da bilinir.

e-Müstahsil uygulamasıyla ilgili ticari faaliyetler elektronik ortamda gerçekleştirilir. Bu sebeple, Gelir İdaresi Başkanlığı (GİB) tarafından belirlenen usul ve esaslar doğrultusunda, müstahsil makbuzuyla aynı niteliklere sahip olan elektronik müstahsil makbuzu düzenlenir. Bu makbuz, yine dijital ortamda saklanır, iletilir ve GİB'e raporlanır.

Belgelerinizi anında raporlamak, Tahsilatlarızı hızlandırmak, Masrafları azaltmak için
Hemen Başvurun!

Sizi arayalım ve Mikro e-Müstahsil ile ilgili tüm sorularınızı cevaplayalım!

e-Müstahsil makbuzu
göndermenin en kolay yolu

GİB e-Fatura Portalı, entegrasyon yöntemleri veya Mikro Yazılım gibi özel entegratörler aracılığıyla e-Müstahsil Makbuzu uygulamasından faydalanabilirsiniz.

Güvenli Gönderim

Minimum Maliyet

Çevre Dostu

Hızlı Raporlama

Mikro e-Müstahsil Makbuzu çözümünün
öğrenmek için hemen bizi arayın!

Sıkça Sorulan Sorular

‘Müstahsil’ kelimesi Arapça kökenli olup, 'üretici' anlamına gelmektedir. Defter tutan çiftçi veya toptancılar, defter tutmayan çiftçilerden satın aldıkları ürünler karşılığında düzenlemek zorunda oldukları belgeye "müstahsil makbuzu" denir. Bu belge aynı zamanda 'üreticiye kesilen makbuz' olarak adlandırılır. e-Müstahsil uygulaması, ilgili ticari faaliyetlerin elektronik ortamda yürütülmesini sağlar. Bu nedenle Gelir İdaresi Başkanlığı (GİB) tarafından belirlenen usul ve esaslara uygun olarak, müstahsil makbuzu ile aynı özelliklere sahip olan elektronik müstahsil makbuzu düzenlenir. Bu makbuz, dijital ortamda saklanır, iletilir ve GİB'e raporlanır.

  • Birinci ve ikinci sınıf tüccarlar, kazancı basit usulde tespit edilenler, defter tutmak mecburiyetinde olan çiftçiler ile gerçek usulde vergiye tabi olmayan çiftçilerin, satın aldıkları malların bedelini öderken iki nüsha halinde düzenledikleri belgedir.
  • Matbu düzende, alıcı bir nüshayı imzalayıp satıcıya verirken, diğer nüshayı da satıcıya imzalatıp kendisi alır.
  • Müstahsil makbuzu, tüccar veya alıcı çiftçi nezdinde fatura yerine geçer.
  • e-Müstahsil makbuzu kullanan mükelleflerin e-fatura, e-arşiv veya e-defter kullanma zorunluluğu yoktur. Ancak e-fatura uygulamasına geçmiş ve müstahsil makbuzu düzenleme yükümlülüğü olanların, e-müstahsil makbuzuna da geçmeleri gerekmektedir.
  • e-Müstahsil makbuzu uygulamasına geçmek için mali mühür veya e-imza sahibi olmak gerekmektedir.

2020 yılı veya sonrasında e-fatura uygulamasına geçmiş ve müstahsil makbuzu düzenleme yükümlülüğü olan mükelleflerin, e-fatura uygulamasına geçiş süresi içinde e-müstahsil makbuzu uygulamasına da geçme zorunluluğu bulunmaktadır.

  • Maliyetleri azaltın: Arşivleme ve baskı maliyetlerini ortadan kaldırarak zamandan tasarruf sağlayın.
  • Belgelere hemen erişin: Verilerinizi senelerce güvenle saklayarak, istediğiniz belgeye istediğiniz zaman kolayca erişin.
  • İşlemlerinizin güvenliğini artırın: Veri kaybı olmaksızın işlemlerinizi tamamen güvenli bir şekilde gerçekleştirin.
  • Çevreyi koruyun: e-Müstahsil makbuzu uygulaması ile kağıt kullanımını azaltarak çevreyi koruyun.

Kanuna göre, geriye dönük faturaların 7 gün içinde kesilmesi gerekmektedir. Eğer söz konusu tarih ile cari tarih arasında başka bir fatura düzenleme yapılmamışsa, e-müstahsil makbuzunuzu 7 gün içinde düzenleyebilirsiniz.

2020 yılı veya sonrasında e-fatura uygulamasına geçmiş ve müstahsil makbuzu düzenleme zorunluluğu olan mükelleflerin, e-fatura uygulamasına geçiş süresi içinde e-müstahsil makbuzu uygulamasına da geçmeleri gerekmektedir.

Elektronik Serbest Meslek Makbuzlarınızı tek tıkla oluşturun, kolayca paylaşın

Mikro Yazılım ile e-SMM hesabınızı GİB'e başvuruda bulunmadan, sadece kayıt formunu doldurarak anında oluşturabilirsiniz.
e-Serbest meslek makbuzu (e-SMM), serbest meslek mensuplarının mesleki faaliyetlerine ait tüm iş ve tahsilatları elektronik ortamda düzenlediği, matbu serbest meslek makbuzu ile aynı yasal özelliklere sahip, dijital olarak saklanan ve ibraz edilen bir elektronik belgedir. e-SMM, hizmet alanın talebine göre elektronik ortamdan veya kağıt olarak iletilir.

e-SMM ile hız kazanmak, Güvenli gönderim sağlamak, Masraflarınızıazaltmak için
Hemen Başvurun!

Sizi arayalım ve Mikro e-SMM ile ilgili tüm sorularınızı cevaplayalım!

e-SMM Hesabınızı Açmanın
Tam Zamanı

e-SMM sistemine geçerek elektronik makbuzlarınızı tek bir tıklama ile hızlıca oluşturabilir ve müşterilerinizle kolayca paylaşabilirsiniz. Kağıt kullanımını azaltarak baskı, arşivleme ve postalama maliyetlerinizi ortadan kaldırabilirsiniz.Belgelerinizi dijital ortamda güvenle saklayarak veri kaybı riski olmadan uzun yıllar boyunca erişebilir, istediğiniz zaman kolayca ulaşabilir ve dolaplar dolusu dosyadan kurtulabilirsiniz.

Güvenli Saklama

Ekonomik Avantaj

Çevre Dostu

Erişim Kolaylığı

Hızlı ve Pratik

Mikro e-Serbest Meslek Makbuzu çözümünün
öğrenmek için hemen bizi arayın!

Sıkça Sorulan Sorular

e-Serbest Meslek Makbuzu (e-SMM), serbest meslek erbabının mesleki faaliyetlerine ilişkin iş ve tahsilatları elektronik ortamda düzenlediği, matbu serbest meslek makbuzu ile aynı yasal özelliklere sahip, dijital olarak saklanabilen ve ibraz edilebilen bir değerli elektronik belgedir. e-SMM, hizmet alana bağlı olarak elektronik ortamda veya kağıt olarak iletilmek üzere düzenlenebilir.

Vergiden muaf olmayan tüm serbest meslek mensupları, faaliyetlerine başladıkları ilk üç ay içinde, en geç 1 Şubat 2020 tarihinden itibaren e-SMM'ye geçiş yapmak zorundadır. Özetle, serbest meslek erbabının serbest meslek makbuzlarını e-SMM olarak düzenlemesi zorunludur.

  • Hız ve Kolaylık: e-SMM sistemine geçerek elektronik makbuzlarınızı tek tıkla oluşturabilir ve müşterilerinizle hızlıca paylaşabilirsiniz.
  • Düşük Maliyet: Kağıt kullanımını azaltarak baskı, arşivleme ve postalama maliyetlerini ortadan kaldırabilirsiniz.
  • Güvenli Saklama ve Erişim Kolaylığı: Belgelerinizi dijital ortamda saklayarak veri kaybı yaşamadan uzun yıllar boyunca güvenle muhafaza edebilir, istediğinizde kolayca erişebilir ve dolaplar dolusu dosyadan kurtulabilirsiniz.
  • Verimlilik: İş yükünü azaltarak zaman tasarrufu sağlayabilir ve şirketinizin genel verimliliğini artırabilirsiniz.

e-SMM'yi kullanmak için şu üç yöntemi tercih edebilirsiniz:

  • Özel Entegrasyon: GİB tarafından yetkilendirilmiş özel entegratör firmaların sistemleri üzerinden e-SMM kullanabilirsiniz. Mikro Yazılım'ın e-Serbest Meslek Makbuzu uygulamasına geçiş yaparak e-fatura, e-arşiv, e-defter, e-bordro, e-irsaliye, e-mutabakat, e-müstahsil makbuzu ve e-serbest meslek makbuzu gibi pek çok e-dönüşüm uygulamasını kullanmaya başlayabilirsiniz.
  • GİB Portalı: Makbuzlarınızı GİB Portalı'ndan kendiniz işleyerek e-SMM'den yararlanabilirsiniz.
  • Doğrudan Entegrasyon: e-SMM'yi, kendi bilgi işlem altyapınızı GİB'in sistemine doğrudan entegre ederek kullanabilirsiniz.

e-SMM kesmek için e-imza veya mali mühürünüz varsa, üç farklı yöntemi kullanabilirsiniz. Serbest meslek erbabı ile müşterinin adı, soyadı, vergi dairesi, VKN veya TCKN gibi bilgileri içermeli ve belgenin düzenlenme tarihini, saati ve dakikasını girmelisiniz. Ayrıca alınan meblağı vergi detayları ile birlikte eklemeniz gereklidir. Ardından e-SMM belgeniz hazır hale gelir ve gönderilmeye hazır duruma gelir.

Hayır, e-Serbest Meslek Makbuzu geriye dönük olarak kesilemez. e-SMM'nin kesilmesi, tahsilatın yapıldığı an için geçerlidir, bu nedenle geriye dönük kesilemez.

Hayır, e-Serbest Meslek Makbuzu fatura yerine geçmez. Serbest meslek makbuzu, ücret tahsilatının yapıldığını ispatlamak için kullanılır, ancak fatura ve fiş ile benzerlik gösterir. Her iki belgede KDV bulunurken, e-SMM'de faturada olmayan stopaj vergisi de bulunur. Bu iki belge farklı amaçlar için kullanıldığından birbirinin yerine geçmez.

Kolaylaşan mutabakat süreci ile ödemelerinizi vaktinde alın

e-Mutabakat, beyanname alış (BA), beyanname satış (BS), cari hesap mutabakatları ve ekstre karşılaştırma işlemlerini faks veya telefon kullanmadan tüm cari hesaplarınız için topluca gerçekleştirmenizi sağlayan bir e-Dönüşüm sistemidir.

Mikro Yazılım'ın ticari programları ile birlikte ücretsiz sunulan e-mutabakat modülü sayesinde e-mutabakat hizmetinden kolayca faydalanabilirsiniz.

Tahsilatlarızı anında almak, Belgelerinizi raporlamak, Masrafları azaltmak için
Hemen Başvurun!

Sizi arayalım ve Mikro e-Mutabakat ile ilgili tüm sorularınızı cevaplayalım!

Mikro Yazılım 'ın Ticari Programları İle Birlikte Ücretsiz Kullanın

e-Mutabakat kullanarak tüm alacak ve borç hesaplarınızı dengeleyin, diğer işletmelerle BA/BS ve ekstre karşılaştırmalarını kolayca gerçekleştirin, hata yapma olasılığını düşürün ve mutabakat sürecini hızlandırın. Ayrıca masaüstü veya bulut tabanlı iş çözümleriyle entegrasyon sağlayın, verileri kolayca aktarın.

Ticari Programlarla Entegre

Kolay Kullanım

Tahsilat Süreçlerini Hızlandırın

Verimliliği Artırın

Mikro e-Mutabakat çözümünün avantajlarını
öğrenmek için hemen bizi arayın!

Sıkça Sorulan Sorular

e-Mutabakat, tüm cari hesaplarınız için beyanname alış (BA), beyanname satış (BS), cari hesap mutabakatları ve ekstre karşılaştırmalarını, faks veya telefon kullanmadan topluca gerçekleştirmenizi sağlayan bir e-Dönüşüm sistemidir.

BA/BS mutabakatları yapmak kanunen zorunlu olup, ancak e-mutabakat sistemine geçmek bir zorunluluk değildir. Elektronik ortamda BA/BS mutabakatları ve cari hesap mutabakatları yapmak isteyen tüm işletmeler, e-mutabakat hizmetinden faydalanmaya başlayabilir.

Bireysel veya kurumsal KEP başvurunuzu Mikro KEP sitesinden e-imza ile kolayca gerçekleştirebilirsiniz. Başvurunuz tamamlandığında, aktivasyon şifresini kullanarak hesabınızı etkinleştirebilirsiniz. Eğer e-imzanız yoksa, online KEP başvurunuzla aynı anda e-imza başvurusunda da bulunabilirsiniz.

  • Anlaşmayı kolaylaştırın: Tüm alacak ve borç hesaplarınızı e-Mutabakat ile eşitleyin, diğer işletmelerle BA/BS ve ekstre karşılaştırması yapın, hata yapma ihtimalini azaltın, mutabakat sürecini hızlandırın.
  • Tahsilatları hızlandırın: Kolaylaşan mutabakat süreci ile ödemelerinizi vaktinde alın.
  • Ticari programlarla entegre çalışın: Masaüstü veya bulut iş çözümleriyle entegrasyon kurun, kolayca aktarım yapın.
  • Verimliliği artırın: Kağıt, iş gücü, arşivleme ve kargo maliyetlerini azaltın, zamandan tasarruf edin, işletme verimliliğinizi artırın.

e-Mutabakat hizmetinden BA/BS bildirimleri ve cari hesap mutabakatları yapmak isteyen tüm işletmeler faydalanabilir.

Mikro Yazılım ticari programlarını kullanarak, ek bir ücret ödemeden e-mutabakat modülünden faydalanabilirsiniz.

e-Mutabakat'tan faydalanmak için mali mühür almanıza gerek yoktur.

Personel yönetimi hiç bu kadar Kolay olmamıştı!

e-Bordro sistemi, ücret bordrolarınızı KEP (Kayıtlı Elektronik Posta) yoluyla tek tuşla elektronik ortamda göndermenizi sağlayan bir sistemdir. 657 sayılı kanuna tabi tüm memurlar e-Devlet hesaplarına giriş yaparak e-Bordro sisteminden faydalanabilir. Ancak sözleşmeli veya 4C sigortalı olarak çalışanlar e-bordro dökümü alamazlar; bu kişiler, çalıştıkları kuruma başvurarak maaş bordrosu talep etmelidir.

Personellerinizi verimli bir
şekilde
yönetmek,
İK Süreçlerinizi rahatlatmak için
Hemen Başvurun!

Sizi arayalım ve Mikro e-Bordro ile ilgili tüm sorularınızı cevaplayalım!

e-Bordro Sistemine Geçmenin
En Kolay Yolu

e-Bordro kullanabilmek için, 657 sayılı kanuna tabi olmanız ve maaşlarınızın Kamu Harcama ve Muhasebe Bilişim Sistemi üzerinden ödeniyor olması gerekmektedir. Sözleşmeli veya 4C sigortalı olarak çalışan memurlar e-Bordro hizmetinden yararlanamazlar.

Hızlı e-Dönüşümü

Kolay İşlem

Yüksek Hız

Yüksek Verimli

Mikro e-Bordro çözümünün avantajlarınıß
öğrenmek için hemen bizi arayın!

Sıkça Sorulan Sorular

Çalışanlarınız için oluşturduğunuz ücret bordrolarını, imza almadan KEP (Kayıtlı Elektronik Posta) aracılığıyla kolayca ve hızlı bir şekilde elektronik ortamda gönderebilirsiniz.

Bu sistemden, 657 sayılı kanuna tabi olan tüm memurlar e-Devlet hesaplarına giriş yaparak faydalanabilir. Ancak sözleşmeli veya 4C sigortalı olarak çalışanlar e-bordro dökümü alamazlar. Bu kişiler, çalıştıkları kuruma başvurarak maaş bordrosu talep edebilirler.

e-Bordro kullanarak

  • Hız kazanırsınız: Personel uygulamaları aracılığıyla dışarı aktardığınız bordroları içe aktarım metoduyla e-bordro portalına alıp personelinize en kolay ve hızlı şekilde gönderin.
  • Operasyon yükünü hafifletirsiniz: Kayıtlı Elektronik Posta (KEP) sayesinde ıslak imza zorunluluğunun neden olduğu operasyonel yükü ve baskı maliyetini ortadan kaldırın, zamandan tasarruf edin.
  • İK verimliliğini artırırsınız: Personel yönetiminin kolaylaşmasıyla insan kaynakları biriminizin verimliliğini artırın.
  • e-Dönüşümü güvenle hızlandırırsınız: Masaüstü ve bulut iş çözümleriyle tam uyumlu çalışın, belgelerinizi yüzde yüz kanuni geçerlilik sağlayarak senelerce güvenle saklayın, kendinizi ve işletmenizi güvenceye alın.

5510 sayılı Sosyal Sigortalar ve Genel Sağlık Sigortası Kanunu ve 4857 sayılı İş Kanunu 37. madde uyarınca işveren iş yerinde ya da bankaya yaptığı ödemelerde işçiye ücret hesabını gösteren imzalı ya da iş yerinin bilgilerini içeren bir ücret pusulası tebliğ edip imzalatmak zorundadır. Her ay ücret bordrosu düzenlemeyen işverenler hakkında her bir geçersiz ücret pusulası için aylık asgari ücretin yarısı tutarında, idari para cezası kesilir.

e-Bordro kullanabilmek için 657 sayılı kanuna tabi bir memur olmanız ve maaşlarınızın Kamu Harcama ve Muhasebe Bilişim Sistemi ile ödeniyor olması gerekmektedir. Ancak sözleşmeli veya 4C sigortalı olarak çalışan memurlar e-Bordro hizmetinden faydalanamazlar.

e-Devlet üzerinden e-bordro sorgulaması yapmak için aşağıdaki adımları izleyebilirsiniz:

  • Sisteme giriş yaptıktan sonra “e-Hizmetler” arasından e-bordroyu bulun veya arama çubuğuna e-bordro yazıp aratın.
  • Açılan uygulamada “Maliye Bakanlığı e-Bordro Sorgulama” hizmetine tıklayın.
  • Karşınıza gelen ekrandan görüntülemek istediğiniz bordroyu seçin. Dilerseniz maaş bordrosunu aynı sayfadaki “Yazdır” butonu ile yazdırın.