• Mağaza
  • Sepet
  • Kontrol Paneli
  • Blog
  • Uzaktan Destek
  • İletişim
Dora' dan Blog Yazıları

e-Mutabakat nedir?

e-Mutabakat nedir?

Cari mutabakat artık online olarak da gerçekleştirilebiliyor. Vakit ve nakitten tasarruf e-mutabakatı nasıl kullanabilirsiniz?

Mutabakat / Cari mutabakat nedir?

Mutabakat’ sözcüğünün anlamı uzlaşma ve anlaşmadır. Hesap kontrolü için kullandığımız bir terim olduğundan muhasebede sık sık karşımıza çıkar. Hesap kontrolünden kasıt, ticari ilişkide olunan firmalarla hesapların tutup tutmadığının karşılaştırılması ve durumun belgelerle tespit edilip arşivlenmesidir.

Cari mutabakat nasıl yapılır?

Cari mutabakat, matbu şekilde yapılacaksa bir mutabakat formu kullanılarak, imzalı ve kaşeli şekilde yapılır. Şirket mutabakat formunu diğer ilgili şirkete gönderir, diğer taraf da ilk şirkete kendi mutabakat formunu iletir. Bu şekilde hesapların üzerinden karşılıklı olarak geçilir.

e-Mutabakat: Ticari yazılımlarla mutabakat kolaylığı

Alacak ve borç, ticari hayatı düzenleyen unsurlardandır. Bakiye takibi ise ticari ilişkilerin sağlıklı şekilde yürümesini sağlar. Eğer taraflar hesapları hususunda mutabıksa, ortada bir alacak ya da borç yoktur ve ticari ilişki sorunsuz şekilde akar. Ancak cari mutabakat, hem evrak transferi gerektirdiği hem de telefon ve e-mail trafiği yarattığı için size, çalışanlarınıza ve sonuç olarak işletmenize çok fazla zaman ve enerji kaybettirir. Özellikle yoğun bir alışveriş söz konusuysa yıllık ve hatta aylık mutabakatlar bile yetersiz kalabilir. Rutin çalışmalarınız için yeterince iş gücü sarfederken bir de mutabakatla uğraşmak verimliliğinizi düşürür. İşte bu yüzden mutabakat işlemlerini online olarak kolayca yapmanı sağlayan ticari yazılımlar kullanmanızı öneriyoruz. 

Neden e-mutabakat yapmalısınız?

Cari mutabakatı eski usuller yerine elektronik ortamda gerçekleştirmeye başlamak size pek açıdan avantaj sağlar. İşte bu avantajlar:

  1. Hatasız ve noksansız iş: Elde veya Excel vb. programlar aracılığıyla hazırladığınız mutabakatlar maddi hatalara açıktır. Ancak bir ticari programla hazırladığınız mutabakatta hata riski minimuma iner.
  2. Sürat: Mutabakatlarını dijital olarak gönderdiğinizde karşılığını dakikalar içinde alabilirsiniz. Bu sayede iş süreçlerinizi hızlandırırsınız.
  3. Verimlilik: e-Mutabakat ile kağıt, posta ve arşivleme masraflarından kurtulup maliyetlerinizi düşürürsünüz. Ayrıca karbon ayak izinizi azaltıp çevreyi korumaya da yardımcı olursunuz.

Yazar Mikro Yazılım

Yayımlanma tarihi 10/03/2020

Sosyal Medyada Paylaşın :

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir